Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Utställning

Av Bettan - 14 september 2008 18:12

I dag har jag och Mona varit till Eskilstuna på utställning. Jag & Exo fick 1:a pris men 2:a i konkuransen av 3 hanar i bruksklass. Vann gjorde Lilla Primtorpets Pysen och fick cert. GRATTIS!

Vi fick följande kritik:

Lite tunn och högställd som skulle ha lite mer maskulint i sitt annars välskurna huvud, bra prop. lite fallande kors, goda vinklar bak, rör sig väl, behöver lite mer massa i kroppen"

(Hoppas jag tolkade beskrivningen rätt....)


I bruksklassen för tikar fick Mona & Kirra cert och BIM, GRATTIS Mona.

Nu får vi ladda till Skaras utställning på söndag. Både Mona & jag har nu 2 cert var.


På efm blev det en tur till klubben för lite lydnadsträning. Sedan tog Anton & jag en cykeltur med Exo. Känns bra att han har fått ordentligt med aktivitet i dag.


//Bettan

 
 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

14 september 2008 20:49

Får gratulera, även om ni inte fick nåt cert denna gång. På´t igen bara! Utställningar är väl lite av ett lotteri tycker jag, ibland fin kritik ibland dålig.

http://www.emelieshundtraning.se

 
Jill

Jill

15 september 2008 08:21

Ja nu tar du certet nästa gång!! Ska du ställa i Lindesberg?? Jag kommer att ställa Kid där!! Ska bli otroligt kul att se hans kritik Hihi... Kram!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Anna-Maria

Anna-Maria

15 september 2008 09:45

På certen bara!!

http://www.hayfa.se

 
Maria

Maria

15 september 2008 13:39

Grattis till 1:an i alla fall!! Nästa gång tar ni sista certet!!! :)

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

Mona o Kirra

15 september 2008 17:41

Tack för grattisen! Nu laddar vi för nästa helg!!!

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

16 september 2008 21:53

Grattis till utställningsresultatet! Nästa gång tar ni certet. Ingen logik i domarnas tyckande. Ena veckan skriver de utmärkt päls, nästa vecka anmärkning på för mjuk päls!!!! När blev kelpien en pälshund??

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

18 september 2008 08:12

Håller tummen för sista certet på söndag!

 
Fia

Fia

19 september 2008 22:44

Tredje certet kommer, förr eller senare ;-) Tack för upptagen i dag!!!!! :))

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards