Alla inlägg under februari 2009

Av Bettan - 22 februari 2009 19:38

Först måst jag gratta min mamma som i dag fyller år. Inte så kul att ligga på sjukhus och fylla år men ibland har man inget val...


Sedan ett stort GRATTIS till Jill och Kid som i dag fick sitt tredje 1:a pris och kan numera titulera sig LP1. Snggt jobbat Jill!!


Sedan har Anton och jag varit hos Biggan & Per, igen, för att pussa lite på valparna. Jag kan meddela jag jag nyttjar "mitt klippkort" till max....

Det är bara för goa, lite partisk eller.....

För alla som undra ska jag inte ha tillökning i flocken, även om det vore kul.
Jag ska nyttja den tid jag har på hundträning till Exo, för vi har mycket kvar att lära. Tiden till hundträning är tyvärr begränsat....


//Bettan

Av Bettan - 19 februari 2009 21:05

Nu var det ett tag sedan det blev uppdaterat i bloggen.


Hundträningen har faktiskt fått ligga på hyllan ett tag. Det var varit annat som har tagit tid. Bla är min mamma sjuk och ligger på sjukhus. Sedan har jag oxå inte harit helt kurrant. Jag har varit yr ett par dagar men nu hoppas jag att det har gett sig.


Sedan har ju Anton och jag varit och tittat på valparna. De är hur söta som helst, men nu börjar tänderna kännas rätt så bra...... (alltå de gnager rätt så bra på en både här och där..) Men det gör inget för dom är så söta!!


Nu har jag vinkat av gubben och sonen. De har i kväll startat sin resa mot Östersund. På lördag ska Martin tävla USM. Resan började bra... när dom skulle backa av gårdsplanen upptäckte dom olja under bussen. Men det var bara oljefiltret som inte satt som det skulle. Så nu är det fixat, hoppas inget annat händer på resan för det är ju rätt så långt. (typ 56 mil)


Här kommer en bild på Martin. Nya kläder och ny hoj, snygg va???


//Bettan





Av Bettan - 11 februari 2009 20:50

I går var Anton och jag hos Biggan & Pär för att gosa med valparna.
Oj, vilka mysiga guldklimpar !!


Kameran hade jag med mig så det blev några bilder.


En annan glad nyhet var att Åsa va med Raj-Raj på ultraljud. Det det fanns så bebbar i hennes mage!

Kul, så nu väntar vi in 19-20 mars med spänning.


Här kommer bilderna! 


http://www.pixbox.se/alb_show_id1008996_page0.html

Av Bettan - 4 februari 2009 19:19

Skit...
Här skrev jag ett långt inlägg som sedan bara försvann......

Nu får det bli den korta varianten....


Har varit hos Biggan och kollat valparna. I lördags var Anton och jag där och gosade med dom.

De var så lungna när vi var där, sov mest hela tiden. Men ur söta...

I tisdags var Mona, Emma och jag där igen...
Denna gång var det stor skillnad på farten. De sprang om kring, morrade, skällde. De var även så nyfikna och kom fram till oss.

Ska bli få kul att följa utvecklingen på dom. Ska skaffa klippkort hos Biggan...


Här kommer en bild (knyckt från Emma).





Skapa flashcards