Alla inlägg under augusti 2007

Av Bettan - 31 augusti 2007 21:31

Tävlingen närmar sig med stormsteg.
Känner mig lite osäker än på framförgående och hoppet.
Därför blev det lite träning idag på just dessa moment.


Ska försöka att inte stressa upp mig för mycket inför denna uppgift utan ta tävlingen som en "utbildningkontroll".

Sedan är vi ju flera från Kumla som ska till Kopparberg så det ska bli kul.
Dels får man ju sällskap (vilket alltid är trevligt).
Även intressant att se de tävla oxå för de går ju så bra på träning.

Men en sak jag har lärt mig är att ena gången kan det gå kanon och någon annan gång mindre bra. Får se vilken dag vi har på söndag.


//Bettan

Av Bettan - 31 augusti 2007 12:14

I går var jag först till Tripphult och spårade. Det var ca 200 steg långt.

Det var fullfart ut (så jag brände mig på linan) Pinnen i spåret tog han jättefint. Vinkeln funkade oxå bra. Med andra ord så var jag jätte nöjd!


Därefter åkte jag till klubben och tränade. Det blev 2 platsliggningar.
Sedan körde vi budförning. Därefter lite linförighet, läggande och hopp.
Skötte sig bra även på detta.


Sedan träffade jag Fia på klubben. Kul att få höra lite om hennes SM äventyr.
Tänk att bli 5:a på SM, det är ju såååå bra!


Hm..... Nu är det bara 2 dagar kvar.......

//Bettan

Av Bettan - 28 augusti 2007 08:30

I går var jag på klubben och tränade. Vi körde som på tävling.

Först platsliggning sedan budföring därefter körde vi varandra.

Plats och budföring gick bra. Lydnaden kändes också bra.
Framförgåendet kan bli bättre. Men i det stora hela gick det helt okej.

Hoppas bara han (eller vi) kan hålla koncentrationen genom hela programmet på tävling.

På torsdag ska jag först spåra och sedan köra lydnad på klubben.
(Blir som på tävling.)
Det är jätte kul nu när vi är några styckna som tränar för tävling. Man blir lite mer inspirerad plus att man får sällskap på tävlingar.
Tack "brudar" för att ni finns!!


Nu är det 5 dagar kvar.....

Av Bettan - 27 augusti 2007 08:12

Nu har jag faktiskt slappat några dagar. Fredag och lördag gjorde vi ingenting mer än några promenader.

Men i går var Mona och jag till skogen och spårade. Hans spårbeteende är mycket bättre nu. Känns så skönt.
Spåret gick bra 1 pinne + slut.

Sedan gjorde vi ett uppletande. Det var länge sedan sist med det gick bra.
Någon som gjorde det galant var Kirra. Hon hämtade sakerna och blev klar så fort att man inte hann med. Snyggt Kirra!

Det blev även en liten promenad så de fick leka lite.

Ikväll blir det lydnadsträning på klubben. Det börjar ju närma sig, appellspåret. 6 dagar kvar.....

De dagar som är kvar ska jag träna på framförgående och hopp-sitt. Även lite kontaktövningar.

Av Bettan - 24 augusti 2007 09:33

I går blev det lydnadsträning på klubben med Biggan, Mona & Emelie.
Det blev budföring, plats, hopp-sitt och framförgående.

Det funkade bra tycker jag.
Det var så varmt på kvällen. Skönt, men man blir lite seg och det tyckte jag hundarna blev oxå.


Sedan blev det en promenad i skogen. Då var hundarna rätt så trötta för det var inte lika mycké spring i bena på dom som det brukar.


Nu håller vi tummarna för Fia och Gudrun i Piteå.
Följer resultaten via hemsidan ca var 10 min...... man är ju nyfiken.

//Bettan

Av Bettan - 23 augusti 2007 07:34

I går drog Biggan & jag till skogen och la spår. Sedan åkte vi till Hallsbergs BK och körde lite lydnad.
Han var duktig. Tränade på framförgående utan hjälp och det funkade bra.
Hopp-sitt funkade också bra. Han fattar komandot hopp nu mycket bättre och det känns skönt.
Sedan körde vi läggande unger gång oxå.
Det blev oxå en plats men Nano. De var så duktiga.

Sedan åter till skogen och spåret.
Attan mig... Jag var lite slarvig när jag släppte på han på spåret så han drog i väg i fullfart (det var ju kul att farten finns) lite snett åt vänter om spåret.
Lite ringar och krångel. Men när han kom på spåret igen spårade han kalas.
Bara att vara nogrannare nästa gång vid påsläppet.
Känns jättebra, äntligen på rätt väg.

Tack SM-Fia för dina tips. Nu går det åt rätt håll!

SM närmar sig och vi håller naturlitvis tummarna för Fia och Ettra.


I kväll blir det lydnadsträning på klubben.

//Bettan

Av Bettan - 22 augusti 2007 07:26

I går så åkte jag till skogen hemma och la ett spår. Sedan åkte jag till Kumla och handlade lite mat. På vägen hem tog jag spåret.
Han spårade bra även denna gång. Fukucerad, drag i linan (känns skönt..), inga slag över spåret och låg nos hela spåret. Såå nöjd idag med!!!
Han är för gullig min lilla choklad råtta....


När jag sedan kom hem tränade vi lite på hoppet. Hopp-sitt behörver tränas mera.

Sedan blev det en cykeltur. Anton & jag cyklade och Exo fick springa...
Jag hade nog oxå behövt springa men jag har inte lika bra kondis som Exo.


//Bettan

Av Bettan - 21 augusti 2007 07:18

I går var jag till Örebro BK och tränade lite lydnad. Även Emelie, Mona, Biggan & Mia var oxå där.

Vi körde budföring, platsliggning, hopp, apport & framförgående.
Han var så duktig min lilla kille!!

Tänk vilken skillnad mot i söndags, inte samma hund.....
Men det är väl det som är lite av tjusningen, de är inga maskiner och inte jag heller......

Nu är träningen inriktad mot appellen om 11 dagar.


Ska försöka att få till någon spårträning idag el. på onsdag för på torsdag är det lydnadsträning igen. Dagarna går ruskit fort nu......

//Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards