Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Fint väder

Av Bettan - 14 april 2009 20:18

Härligt med riktigt vår väder!

Träning hemma har det blivit två dagar i rad. I går gick Anton ett spårupptag åt mig hemma på gärdet. Gick jätte bra. Målet här är att han ska söka sig rakt ut på djupet. (Vilket han gjorde).

Sedan blev det träning av rutan och fjärr.


I dag blev det ff, skall, rutan, plats och framåtsändande. Jag börjar bli riktigt taggad på att får köra högre spår.

Ska nog anmäla mig till någon tävling i maj. (hoppas bara man kommer med)


I morgon ska jag nog försöka att få med mig Anton till skogen och göra något spårupptag + uppletande!


Snart är det dax att åka och titta på valparna hos Kennel Hyzz. Ska bli spå spännade att se dom. Så se upp Åsa - snart kommer jag!


//Bettan

 
 
Jill

Jill

15 april 2009 06:32

Härligt Bettan nu börjar du bli farlig ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Skapa flashcards