Alla inlägg under oktober 2007

Av Bettan - 31 oktober 2007 13:44

I går var jag till klubben och tränade lite lydnad. Han var så duktig.


Sedan har Exo blivit utmanad.


 

1.  Martins lovika vantar gillar jag skarp!! Är lådan inte stängd ordentligt hittar jag dom omgående. Har även smakat ordentligt på dom så nya har fått inköpas.


2. Gillar att ligga vid husses fötter i sängen på nätterna. Flyttar han dom följer jag efter.....


3. Gillar alla "brudar" skarpt. Speciellt alla kelpie brudar!!!


4. Gillar "inte" att bli blöt om mina tassar. Gör allt för att missa alla vatten pölar.


5. Är nyfiken. När jag hör att någon kommer har jag hittat en lite hylla innanför ytterdörren som jag kan sitta på och titta ut.
Matte gillar inte det men är man nyfiken så är man....


6. Är världen snyggaste kille!!! Det tycker i alla fall min matte :)!!!!

//Exo



Av Bettan - 29 oktober 2007 17:20

I går blev det faktiskt lite lydnadsträning på Hallsbergs BK. Biggan & Mona var oxå med.
Vi orkade faktiskt träna efter lördagens fest hos Fia.
(Om det nu var någon som inte trodde att vi skulle orka..)

Hundarna var jätte duktiga. Det blev även ett uppletande på plan med små/svåra saker. Så de fick jobba....
Sedan fikade vi oxå. Tack Mona för den goda tårtan!!

Sedan åkte Biggan och jag till skogen och gick en promenad.

I dag har det varit svettigt på jobbet......
5 st på min avdelning är på kurs i dag och imorgon, så jag ersätter dom.
Men man är ju kvinna..... Kan ju göra fler en en sak åt gången , hi hi....

Nä, nu ska jag åka hem. Har varit på jobbet sedan kl 6 i dag.

Ska bli skönt med en promenad nu....

//Bettan

Av Bettan - 27 oktober 2007 12:05

Nu är det några dagar sedan det blev något skrivit här. Har faktiskt försök men "leverantören" av denna sida har haft tekniska problem. Jag skulle skriva i fredags men när jag var klar och skulle spara så gick det inte och allt försvann och så mitt tålamod....


I torsdags var jag på klubben och körde lite lydnad. Sedan stod några agility hinder framme så vi testade lite på det oxå.

I fredags ville Anton (minsta sonen) prova på agility så då blev det en tur till kulbben igen. Det gick riktigt bra för Anton och köra agility med Exo.
Kul tyckte de att det var oxå.

Ha en skön helg !!

Av Bettan - 22 oktober 2007 11:03

I lördags tävlade jag tävlingslydnad 1 i Kumla.
Fick i hopp 149p. 0:a på läggandet och lite små missar här och där.....
Men det är väl bara att försöka igen. Det gäller att vara envis för det ska gå!

Efter tävlingen åkte jag till Örebro med några jobbar kompisar. Första var vi på East West Sushi och åt en bit mat. Jätte gott.
Sedan var vi på konserhuset och lyssnade på Fredrik Lindström. Det tycke jag var så där... Han är väl inte någon av mina favoriter men det blev en trevlig kväll ändå.

I söndags drog Mona, Biggan & jag till skogs. Vi körde spår och uppletande.
Så kul att spåra nu när det går bra. Biggan gick spår till mig. Hon hade gått nära en väg för att öka svårighetsgraden lite. Han blev lite fundersam först men sedan drog han i väg galant!!

Måste jobba mera med raka skick i uppletandet. Annars gick det bra.

Och så blev det ocå lite gott kaffe med mandelkubb!!


Nu gäller det att fortsätta att jobba med lite detaljer i lydnaden.
Jobba mera med ingångarna så att de blir bra. Platsen, budförning med skott, kryp och fria följet som finns i "alla" monent.

 *****************************

Nu har jag varit hemma på lunch och då passade jag på att köra uppletande, mål raka skicka! Sedan åkte maten ner i en hast...

Av Bettan - 19 oktober 2007 08:03

I går blev det lite tränat. Först åkte jag till skogen och körde ett uppletande. Sedan åkte jag till klubben och körde lite lydnad.

Måste ju träna inför lördagen....
Kom på att jag inte har tränat stående på ett tag. Så det fick jag träna på. Det märktes att det var ett tag sedan det tränades.....

Annars tyckte jag har att skötte sig fint!

Bara att hoppas på att det funkar lika bra på lördag.

Sedan såg jag att Maria Hagströms nya bok om nosarbete finns nu att beställa. Kolla hennes hemsida: http://www.skogsborg.net/

Alltid lika roligt med nya böcker. Så den kommer jag att beställa!!

Av Bettan - 16 oktober 2007 15:28

Här kommer några bilder från lördagens lövkrattning.


Av Bettan - 15 oktober 2007 14:33

I går fick jag till lite träning. Först blev det spår i skogen med Biggan. Biggan la ett spår till mig med 3 pinnar + slut. Oj, va bra han spårade igen. Så nöjd.

Sedan fick vi oxå till ett uppletande, funkade oxå kanon. Inte riktigt lika bra som Nano men nästan. Nano gjorde ett kanon uppletande!

Sedan åkte vi till klubben och tränade lite lydnad. Där träffade vi oxå Mona.
Jag inriktade mig mest på anti-gnäll träning och fria följet. Gick faktiskt riktigt bra.

I går fick jag ett rött runt utslag på benet. Biggan & Mona trodde det var ett fästing bett. Rätt hade de.... Har varit hos doktorn idag och fått pencilin mot Borrelia. Nu hoppas jag att det inte blir något tok med detta. Fästingar är inte att leka med...

Av Bettan - 14 oktober 2007 08:41

Nu har jag haft några tränings fria dagar. Men nu måste det bli ändring på det för jag ska ju vara med i Kumla den 20/10 på lydnads ettan.


I fredags var hela jobbet på en strategi dag på conventum i Örebro.
Det var en hel del "jobbsnack" men som avslutning kom Renata Chlumska (hon som var gift med Göran Kropp)och under 1 tim berättade hon i korthet om sina äventyr. Vilken brud!! Vilka äventyr hon har gjort!!

I går (lördag) kväll var vi till Karlskoga på prisutdelning. Karlskoga enduro klubb har haft en lagtävling under 2007 (det var 7 deltävlingar). Min son har varit med och kört hela serien med Niklas Persson från Karlskoga. Marin är 14 år och Niklas 15 år och de vann hela lagtävlingen!!!
Inte illa för de tävlade mot alla åldrar. Även mot 30-40åriga vältränade karlar.....


I dag ska det tränas.... får se vad det blir.
Vill gärna spåra och köra lydnad idag. Får se om det går att få till utan att träffa på några jägare...


//Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards