Alla inlägg under juli 2008

Av Bettan - 25 juli 2008 09:46

Ja, nu är sommaren här. Skönt att ha semester. Det som är mindre bra är att hundträningen blir lidande, men lite träning har vi fått till.


I tisdags blev det spår och uppletande. Funkade kanon förrutom missad pinne i skogen..


I torsdags blev det lydnad och spår en kortis på morgonen. Sedan blev det för varmt.

På kvällen tog familjen en tur till Askersund. Fin sommar stad. Vi tittade på båtar och åt en bit mat. Och vad träffar vi i Askersund, jo kelpien Gaj (Whyalla's Garay) med familj. Kul

Av Bettan - 20 juli 2008 08:22

I går var hela familjen till Mullhyttan där 4:e deltävlingen i ungdoms SM genomfördes.

Jag vet inte vad som har hänt med sonen han fulkomligt flög fram i skogen. Han segrade med hela 4 minuter till tvåan och yttligare 1 min till trean.
Sist han vann var marginalen 40 sek....

Reportrar kom och interjuvade han. Kan inte vara lätt att interjuva tonåringar som inte är så pratglada...


Snacka om att man är stolt mamma....

Se na:s repotage:

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1359665&wpa=martin-ar-snabbast-i-sverige-i-enduro



Av Bettan - 18 juli 2008 14:01

TJOHOOOO Nu ska jag stämpla ut och ta semester i 3 hela veckor!!!!


Jösses va skönt det ska bli.


//Bettan

Av Bettan - 17 juli 2008 15:37

Nu är det bara en dag kvar att jobba innan semestern börjar.

Känns jätte skön att få vara ledig. Hela 3 veckor (kunde gjärna ha fått varit fler veckor).


På lördag är det 4:e deltävlingen i USM för Martin. Tävlingen denna gång är i Mullhyttan. Skönt att det inte är så långt borta...


Nu ska jag försöka att få till många träningstillfällen under semester!!


Men gubben & jag ska göra en "semester-lista" på allt som ska göras. Man får ju inte bli sysslolös på semestern. Jag vet vad jag ska skriva upp på den listan.
-Städa bilen (el. bilarna)

-Rensa förrådet

-Tvätta fönstren
-Spruta för ogräs...... osv osv......


I kväll blir det en tur till klubben för lite lydnadsträning. Hoppas fler kommer dit så man inte blir ensam på klubben....




Av Bettan - 12 juli 2008 13:55

I dag har jag varit till Finspångs BK på utställning.
Super nöjd med min gosse.

Vi fick CERT & BIM. BIR fick Fia med Tammy. De fick även CERT. Grattis Fia!!!

Kritiken:

Proportionerlig av mkt bra typ. Ngt feminin speciellt i huvudet, Bra uttryck, Korrekta öron, smalt bett. Normalviklad o rör sig bra. Bra svans.

Dommare var Ritva Raita, Finland.


Nästa försök till cert blir i Akersund.


På vägen hem la Fia & jag spår så nu ska jag snart ut igen.....


Måste även gratta Mona & Kirra som oxå har ställt ut i dag i Årjäng.

CERT & BIR !!!!!!

Av Bettan - 10 juli 2008 08:24

I går hade Mona, Biggan & jag en trevlig kväll i Motala. Fint väder och trevligt arragemang.

I det stora hela är jag jätte nöjd med vår prestation i går, men lite bitter på att det bara var 4,5 p från 1:a pris........

Så här gick det:

Platsliggning                        5          Satte sig upp & gnäller

Fritt följ                               7 ½      Växlar poss, några sneda sättanden

Läggandet                          10

Inkalln m stå                        7 ½      Sent stå, (hur lätt är det att få stopp på  en kille som kommer i 250 km/tim ......)

Rutan                                  8          (super nöjd)

Apport                                8 ½       lite slagvigt

Hopp                                 10

Fjärr                                   9            DK läggandet

Helhetsintryck                    9           "samspelta, Bra gemonfört" Glad över kommentaren....


Totalt 155,5 p och ett 2:a pris.


Som sagt.... det var den där platsen...... TRÄNA MERA!!!!


Mona & Kirra fixade sitt 3:e 1:a pris 167p och kan nu titulera sig LP1!!!!!

Biggan & Nano gick det oxå jätte bra för 163p och hon fick sitt 2:a 1:a pris.

Grattis "Brudar" !!!!!!

Tack Biggan för att jag fick åka med dig hem trots mitt 2: pris, hi hi ......

Av Bettan - 9 juli 2008 08:40

I dag ska jag  åka till Motala i kväll för att tävla LK2.
Men jag är minst sagt orolig för rutan.....
Ska träna på den några gånger innan jag åker i eftermiddag...

Men men..... kul ska det bli ändå!!!
Ett riktigt kelpie gäng blir vi som åker, Biggan, Mona & jag.


På lördag ska jag till Finnspång och ställa ut. 3 kelpisar är det anmälda. Det är Fia med Tammy & Gary och så jag. Så jag hoppas att vi ror hem 2 cert till Brånsta!! Synd att det inte finns 3 st....

Nästa utställnig blir i Askersund den 10/8.


Ev. blir det fest på nya uteplatsen v. 31 ( tis, ons el. tor).
Återkommer med datum senare...

Av Bettan - 2 juli 2008 17:28

... när de inte används!!!


Det har vi lärt oss nu. Jo i måndags kom älsta sonen kom hem vid 15.30 för att byta om. Han tyckte då att det luktade lite komstigt i huset men tänkte inte få mycket på det. Sedan åkte han igen och Exo blev själv hemma. Vid 16.15 kom Anders hem från jobbet och han märkte på en gång att det luktade konstigt och bara en skort stund senare började TV;n att ryka kraftigt!!!

Ur med kontakten och ut med TV:n. Tänk om ingen hade varit hemma och det hade fått forsatt..... ja, då vet inte jag om jag har haft ett hus nu och även en hund.....

Nä fy va otäkt det var.....


Så alla: Tänk på att stänga av alla datorer, stero och TV apparater på knappen så de inte står stand by hela tiden. 

Skapa flashcards