Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Lite av varje

Av Bettan - 1 september 2008 10:57

I går var jag till skogen med Kenth & Fia. Vi tränade lite sök. Ettra har jag figgat för förr och hon var lika duktig som vanligt. Kenths Tazz var det första gången jag figgade för. En härlig kille i arbete!

Jag körde lite dykupper. Det blev sex skick. Han tyckte det var skit kul, jag oxå!!

Hade tänkt att köra vindövningar men vinden lyste med sin frånvaro...

så det blev dykupper i stället. Ska passa på och köra lite vindövningar med Anton när det är lite vind.
Nu har jag beställt två sökböcker. Här ska läsas...


Ska även försöka att köra på med framåtsändandet hemma. Måste sätta upp lite markeringar hemma i häcken så jag har lite koll...

Hade ev tänkt att köra högre spår på hemmatävlingen den 21/9 men det har jag lagt på hyllan nu. Det får bli till våren istället. Behöver lägga lite tid på plats med skott så han blir riktigt säker, dumt att chansa...
Vi kör på med 2:an i stället i höst.


I torsdags hade jag lite fest på min nya uteplats. Det var så skön att sitta där och prata ända framåt småtimmarna.



 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

1 september 2008 22:24

Hej Bettan!

Att vara Kumlabo känns alldeles förträffligt! Vi trivs jättebra alla fyra. :)

Vad är en dykupp?

http://herrharry.se

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

1 september 2008 22:45

Tack för en jättetrevlig kväll - vill oxå ha altan!!!!!

Det är bara att komma upp för en träningshelg - vore superkul att få till något! Vi höres och planerar.

http://www.kennelhyzz.se

 
Jill

Jill

2 september 2008 05:52

Ja skulle vara kul att planera in en hundhelg med dig ;)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Biggan

Biggan

2 september 2008 17:47

Träningshelg? Låter kul. Vill ni vara flera, i så fall vill jag gärna. Vill ni inte vara för många, hänger jag på en annan gång. Hej-hej.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

3 september 2008 20:56

Vilka sök böcker har du köpt??? Om man får fråga.....

http://www.emelieshundtraning.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards