Direktlänk till inlägg 29 maj 2008

Rubrik saknas

Av Bettan - 29 maj 2008 08:09

I måndags var jag till kubben och tränade lite lydnad.
Det blev framåtsändande, ff, inkallning m stå, kryp. Fick lite tips av Lena men i det stora hela funkade det bra.
Plats med skott blev det oxå. Tack Pär, du är en fantastisk skytt.....


Sedan tog Biggan och jag en skogspromenad, så skönt...


Hemma har vi i veckan kört rut-träning. Nöta, nöta.....


Sedan har vi fått upp dörrarna på uteplatsen ( se bild nedan)
Så snart ska jag nog kunna ha lite party på den. Även poolen är på G.
Fia - Snart kan den användas....


I söndags födde Kobra 2 söner. Tyvärr var den ena valpen lite medtagen och dog i tisdags. Jättetråkigt....
Den andra är var först pigg men blev sen lite sämre. Hoppas på att det är seg virke i den grabben och att den kryar på sig.


*************************

Tyvärr klarde sig inte den andra valpen heller. Jätte tråkigt.....
Hade varit så kul att få följa valparnas uppväxt.
Det var en spännande kombination.....
Vi får hoppas på fler spännande kombinationer i framtiden...


Nu får Jenniefer och Kobra vila upp sig efter denna pärs..

De har haft kämpiga dagar.

Tänker på er.

//Bettan


 
 
lena

lena

29 maj 2008 21:36

Så himla tråkigt med valpen, å när det bara blir så få, hoppas att valpen är seg som kola å klarar sig. Nä arbetssugen är ja inte i denna värme, men ja är sugen på fest.
ha de

http://www.vittragim.just.nu

 
Fia

Fia

29 maj 2008 22:34

Jättetråkigt när valpar går bort...
Fest låter i alla fall toppen :)

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Biggan

30 maj 2008 15:36

Fy, så trist det blev med valparna.
Alla verkar sugna på fest, så oxå jag.

 
Jill

Jill

30 maj 2008 17:00

Nej vad tråkigt :(

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Ingen bild

lena

30 maj 2008 17:47

Så himla tråkigt att ingen av bebbarna klarade sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards