Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Bettan - 12 maj 2008 11:04

I helgen har Anton och jag varit själva hemma.


I lördags var det så varmt att man inte orkade gjöra så mycket. Vi fick i alla fall till lite rut-träning hemma på tomten.


På söndagen var jag uppe tidigt ca 07,30. Då tog Exo & jag en cykeltur. Bäst att passa på, tänkte jag, innan det blev för varmt. När vi kom hem blev det lite frukost sedan åket målar-penseln fram. Måste ju måla på uteplatsen så att "gubben" kan fortsätta och snickra.


Men söndagen blev inte lika varm så på eftermiddagen åkte Anton & jag till klubben. Kan ni tänka er att vi var själva där....


Jag tränade apportering med tung apport och metallen. Metallen fixar han fin fint med däremot inte tunga apporten....Bara att träna vidare.


Sedan började jag med framåtsändande.....
Efter MYCKET funderande är min plan följande.....

1. Lära Exo gå sakta gående, fram och tillbaka på plan i lina. (även genom saker på mitten)

Sedan ska jag fortsätta med detta utan lina. Sedan får vi se....


Hoppas det kommer att funkar annas är det bara att ändra sig.


Är lite osäker på meter hit och dit på framåtsändande. Ska läsa mig till detta och sedan hoppas jag att min gräsmatta hemma är tillräckligt lång så jag kan sätta upp märk punkter.


***************************************


Nu har jag varit hemma på lunchen och stegat min gräsmatta.

Jag fick till att den är ca 70 m på det längsta stället.

Så nu ska framförgåendet tränas ofta....   För det är väl det som är nyckeln ?

Ovido - Quiz & Flashcards