Alla inlägg under mars 2008

Av Bettan - 5 mars 2008 21:13

I dag blev det en tur till klubben för lite lydnadsträning. Vi var några stycken som körde igenom ett lydnadsprogram.
Jag körde lydnaden till lägreklass. Visst finns det en hel del att putsa på med i det stora hela är jag jätte nöjd.
Exo känns stabil genom hela programet.


Sedan blev det fika med nybakade kakor. Kanon goda.
Ni som bor i närheten av Kumla Bk passa på imorgon när det är träningskväll och träna lite plus prova det goda fikabrödet!!!!!! Hett tips.


//Bettan

Av Bettan - 3 mars 2008 08:10

I lördags hade jag planerat att jag skulle spåra, men annat kom i mellan så jag hann inte. Däremot hann jag med ett litet uppletande på gärdet hemma. Det blev 3 skick. Raka fina skick, kanon.


I söndags hade jag bestämnt träff med Mona och Lena för lite uppletande. Jag åkte lite tidigare för att hinna med ett spår. La ett spår med 1 pinne + slut. Spårade bra. Jag hade på 2 ställen gått på stig och sedan vinklade jag 90 grader från stigen och det skötte han galant.  Deremot missade vi pinnen... Han slog lite i spåret där pinnen låg och då missade han den, typiskt..
Får fokusera lite på pinnarna vid sidan av spåret..


Sedan kom Lena och Mona och vi körde uppletande. Första omgången fick han gå 3 gånger. Ett föremål på mitten och 2 längst bort hittade han.

Hade lagt många saker på bakre linjen för att han skulle lyckas och inte dra i väg i rutan.

Andra gången hade jag lagt många på bakre linjen. Tre skick som funkade kanon. Så nöjd. Föresten gick alla hundarna bra så det var en lycka dag.


Sedan åkte jag hem och tog en fika. Kl 3 var det agility träning i Sickelsta ridhus. Anton ville åka så vi drog i väg en sväng. Det var lite folk på träningen så vi fick tillfälle att kunna köra en hel del. Anton och Exo skötte sig bra. Exo är så snabb att det är svårt att hänga med i bland!

Nu börjag även vi få till slalomet oxå. Kanske finns det hopp för oss...


Sedan var Exo rätt så nöjd. Sov gott på kvällen. Konstigt..... hi hi


//Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards