Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Bettan - 8 juli 2007 14:19

Först måste jag grattulera Mona & Kirra till förata pris i lydnads klass 1, GRATTIS GRATTIS!!!!

Jag som var på plats kl 9 för att jag skulle titta på Mona när hon tävlade lyckades missa henne. Jag hade tagit med mig kameran för att filma, men när det var 5st kvar till Mona gick jag till bilen med Exo för att jag skulle filma utan hund. Och vet ni vad, när jag kommer tillbaka (ca 3 min senare) har hon fått gått in tidigare och var klar när jag komm tillbaka.
Vilken dunder miss av mig.......


Sedan har jag ställt ut Exo i unghundsklass.
Vi fick 1:pris & HP med följande kritik:

"Trevlig unghane, mkt goda prop, välformathuvud med korrekt bett, bra öron, bra hals, mkt bra kropp, bra benstomme, bra rygg ganska brant i korset, lätta rörelser som kan bli ännu lite stadigare i fronten."

Dommare var Eva Eriksson


Jätte nöjd men vädret kunde ju ha varit bättre. Regn nästan hela dagen.


Sedan hade vi nöjet att träffa uppfödaren Marika. Hon ställde ut Exo's halvsyster, Cera i bruksklass. Gick jätte bra. Hon fick Cert.
Sedan hade hon med sig importen Winni, en söt lite tjej.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och krypa ner i soffan under filten och ha en skön eftermiddag!

//BEttan

Ovido - Quiz & Flashcards