Alla inlägg under augusti 2007

Av Bettan - 19 augusti 2007 19:46

Ja ja, nu är andra lydnadstävlingen avklarad.
Det kan ju knappast gå sämre..
117 poäng. Inget höjdar resultat.....


Här är poängen med kommentarer:
Platsliggning      8    Gnäller  (som vanligt)

Tandvisning      6
Linförighet        7    Sakta sitt, vid sväng, hoppar vid språng ( skit dåligt..)

Läggande           0   Ligger ej (det blev stående i stället)

Inkallning          9    Liten sväng vid avslut

Stående            0   Stannar ej

Apportering      5   DK (hade ingen lust att ta apporten...)

Hopp               10

Helhetsintryck 7

Totalt 117p


Nej, nu lägger vi detta bakom oss och satsar på appellen den 2/9 istället.

GRATTIAS till Mona som idag fick sitt andra 1:a pris. Snyggt jobbat Mona!!

Av Bettan - 17 augusti 2007 19:50

I dag var jag till Tripphult och spårade. Var lite oroligt för hur han skulle spåra idag.
Men vilket spår! Så nöjd!!
Det var ett raktspår ca 75-100 steg. Kanon belöningar på slutet.
Han spårade med låg näsa, fokucerad hela tien och så gick han i spår kärnan hele tiden.
Sådana här dagar hoppas jag att jag får flera av. Jag är såå nöjd!!!
I kväll kommer jag att somna med ett leende på läpparna.

Ha en skön helg!!

//BEttan

Av Bettan - 17 augusti 2007 08:21

I går var jag på klubben en stund och tränade lite lydnad.
Insperationen var inte på topp så det blev inte så mycket tränat.

Exo fick även en cykeltur för motionens skull.

I dag ska vi spåra. Hoppas på att det funkar bra men man vet aldrig.

Har även börjat att skriva en träningsdagbok. Så man har lite koll.

Av Bettan - 15 augusti 2007 21:33

I dag körde vi lite lydnad hemma.
Det blev hopp, framförgående, frittfölj& inkallning med fokus på att inte göra så vid sväng vid mig.
Det funkade faktiskt jätte bra, är så nöjd.
Bra att man har ett hinder hemma man kan träna på. För vi behöver träna på hopp-sitt.

I morgon blir det träning på klubben och på söndag ska vi åka till Nora på lydnadstävling.

Av Bettan - 14 augusti 2007 22:39

I dag har vi spårat igen.
Med lite tips från Fia hoppas jag att mitt spårande nu ska ge resultat.
Nu ska jag köra korta motivationsspår med "toppen belöningar" vid slutet så får vi se vad det gör för resultat.

Tack Fia för tipsen!!

Gjorde även ett spårupptag till Ettra som hon skötte galant.

Nu hoppas vi på fina resultat på SM:et för Fia och Ettra, heja heja!!!!

Nu måste vi köra lite lydnad innan nästa tävling på söndag. Måste ju försöka att få ett 1:a pris till, men allt kan ju hända, vi är ju inte så rutinerade.
Men man måste ju har mål....


//Bettan

Av Bettan - 14 augusti 2007 11:47

I går var vi till Tripphult och spårade lite.

Jag gick spår till Ettra. Sedan följde jag med när det gick spåret. Ettra jobbade jättebra. Kul att se henne i arbete.
(Då ser man hur mycket man har kvar... phu...)
Jag fick i allafall motion!!!

Exo spårar inte lysande, men det kan ju bli bättre. Bara att ta nya tag.


I kväll ska vi spåra igen och göra spårupptag på till Ettra. (Jag tror jag börja bli expert på spårupptag... Hi hi)


//Bettan

Av Bettan - 11 augusti 2007 14:04

Jippe vad glad jag är. Debut i lydnads 1:an med 174,5 poäng.
Såå himla nöjd.

Platsliggande            8    pip
Tandvisning            10

Linförighet               8,  sned sitt, tränger i sväng, släpper i språng

Läggande                  9   något seg

Inkallning                  9,5 något vid sväng

Ställande                  8    ett par steg & DK

Apportering             8    tugg

Hopp                      10

Helhetsintryck        10


Vi hade även sällskap av Mona & Kirra som oturligt nog missade läggandet.
Annars gick Kirra bra. De hade 155 poäng. Tänk om de hade fixat läggandet (som hon gör så fint på träning) hade det blivit kanon poäng.


Sedan träffade vi även ett halvsyskon till Exo, Cukid's Guinness.
(Brasse barn)
Hon var precis före mig så jag såg inte så mycket. De fick ett 1: pris och jag tror det var 170,5 poäng. Grattis!

Nästa helg är det tävling i Nora får hoppas det går lika bra då men man vet aldrig.

//Bettan

Av Bettan - 9 augusti 2007 21:15

I dag har vi provat på något nytt. Anton & jag har provat agility.
Riktigt kul. Anton tyckte det var kanon roligt, mamma när ska vi åka och prova nästa gång, frågade han i bilen hemmåt.

Så nu måste vi testa det fler gånger!!!

Tack Biggan för tipsen!!!! Anton vill träff dig fler gånger.....

Vi har oxå tränat lite lydnad och ett gärdes spår.

Sedan har jag lagt några spårupptag till Fia och Ettra. Det gick Jätte bra för dom. SM närmar sig för dom och vi hjälper till med vad som behövs!!
Kul att kunna hjälpa till.


PS! nu är det bara 2 dagar kvar till tävlingen.....

Ovido - Quiz & Flashcards