Alla inlägg under augusti 2007

Av Bettan - 7 augusti 2007 11:17

Nu är vi hemma igen efter 2 dagar i Göteborg.

Vi har varit på Liseberg. Anton har åkt karuseller och sedan tittade vi på Markoolio. Han är häftig tycker jag.

Någon karusell för mig blev det inte. Jag mår nämligen inte så bra då.....

I dag ska det bli lite lydnadsträning. Han har ju haft ledigt i 2 dagar nu.....

Nedräkningen pågår. 4 dagar kvar till tävlingen....... Nu börjar det bli lite pirrit i magen.

Av Bettan - 4 augusti 2007 22:26

I dag blev det samma träning som igår. Litet spår och lydnad hemma.

Sedan var vi på klubben och tittade på agilitytävlingar.

I morgon drar vi till Göteborg ett par dagar. Martin får vara hemma och vara hundvakt.

//Bettan

Av Bettan - 3 augusti 2007 19:47

Yes........ Nu har jag börjat semestern. Känns såå himla sköönt.

Och naturlitvis började jag de första timmarna på min semester med träning!!

Samma som igår, linförighet, stående, framförgående och hopp.

Sedan har jag börjat träna med nostarget. Ska använda mig av detta vid inlärning av kryp hade jag tänkt mig.
Sedan har jag funderat på att även använda det vi träning av rutan. Vi får se, men det är planen.

Sedan tog vi en skön skogspromenad. Och när vi kom hem blev det ett litet spår på gärdet.

Exo fick även ett bad i dag. Så nu är kan "fluffig" och luktar gott.


Nu har en pizza åkt mer i magen så nu ska jag luta mig i soffan och ha det lite skönt.

//Bettan

Av Bettan - 3 augusti 2007 07:15

I går var planen att åka till klubben och träna men min bror och barn kom och hälsade på så det fick ställas in.

Senare på kvällen körde jag lite hemma. Linförighet, frmförgående, hopp sitt och stående.

Jag börjar bli nöjd med linförigheten. Han har fin kontakt men ibland tränger han lite. Det är en så skön kännsla när linförigheten funkar, eller hur?
Framförgåendet funkar bra med motivations pinnar på varje sida. Ska börja ta bort dom ibland så får vi se vad som händer.
Hopp-sitt måste nötas mera för att få in komandot "hopp" ordentligt, annars sitter han inte för nära hindret och relativt rakt.
Ståendet har jag gått tillbaka till till ruta ett och tränat ett snabbt stående. Känns som om det funkar bättre nu.

Ska försöka att lägga ett spår hemma på gärdet i kväll och imorgon tänkte jag åka till klubben och titta på agillity tävlingar.

Jiippe några timmar kvar att jobba sedan 2 veckors semester.

//Bettan

Av Bettan - 1 augusti 2007 21:05

I dag körde vi lydnad hemma. Framförgående, fritt följ, STÅENDE (funkade faktiskt bra idag) och hopp sitt. Sedan blev det lite med metall apporten.

När detta var gjort tog vi en lång cykeltur. Skönt.

Nu är det bara 2 arbetsdagar kvar sedan har jag 2 veckors semester. Ska bli skönt.

Nedräkningen pågår till lydnadstävlingen. 10 dagar kvar.


//Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards