Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Lydnad

Av Bettan - 3 augusti 2007 07:15

I går var planen att åka till klubben och träna men min bror och barn kom och hälsade på så det fick ställas in.

Senare på kvällen körde jag lite hemma. Linförighet, frmförgående, hopp sitt och stående.

Jag börjar bli nöjd med linförigheten. Han har fin kontakt men ibland tränger han lite. Det är en så skön kännsla när linförigheten funkar, eller hur?
Framförgåendet funkar bra med motivations pinnar på varje sida. Ska börja ta bort dom ibland så får vi se vad som händer.
Hopp-sitt måste nötas mera för att få in komandot "hopp" ordentligt, annars sitter han inte för nära hindret och relativt rakt.
Ståendet har jag gått tillbaka till till ruta ett och tränat ett snabbt stående. Känns som om det funkar bättre nu.

Ska försöka att lägga ett spår hemma på gärdet i kväll och imorgon tänkte jag åka till klubben och titta på agillity tävlingar.

Jiippe några timmar kvar att jobba sedan 2 veckors semester.

//Bettan

 
 
biggan

biggan

3 augusti 2007 11:01

Du är flitig du-o det är jättebra, för då måste jag oxå skärpa mig. Ja, jag hoppas vi får till krypet-men det är sjutton så svårt.
Vi ses imorgon. Jag ska hjälpa till på tävlingen, men inte hela tiden. Kanske kan vi ta en promenad-få se hur det funkar med Nano o Exo. Det verkar som hon redan är färdig.
Apropå semester-det är nog du som får sommarvädret. Grattis.

http://biggan.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

4 augusti 2007 21:09

Go kväll! Ett tips från mig när det gäller framförgåendet, (som vi oxå håller på och nöter med): Träna bara åt ett håll i taget, när det verkligen sitter utan hjälper kan du börja köra åt båda hållen. Annars är risken stor att hunden går sådär på sträcka 1 och bra på sträcka 2, när den fattat vad den ska göra. Ett tips bara, du får väl testa. Ha det så bra i Göteborg.

http://esterochemelie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards