Direktlänk till inlägg 11 augusti 2007

Tävling

Av Bettan - 11 augusti 2007 14:04

Jippe vad glad jag är. Debut i lydnads 1:an med 174,5 poäng.
Såå himla nöjd.

Platsliggande            8    pip
Tandvisning            10

Linförighet               8,  sned sitt, tränger i sväng, släpper i språng

Läggande                  9   något seg

Inkallning                  9,5 något vid sväng

Ställande                  8    ett par steg & DK

Apportering             8    tugg

Hopp                      10

Helhetsintryck        10


Vi hade även sällskap av Mona & Kirra som oturligt nog missade läggandet.
Annars gick Kirra bra. De hade 155 poäng. Tänk om de hade fixat läggandet (som hon gör så fint på träning) hade det blivit kanon poäng.


Sedan träffade vi även ett halvsyskon till Exo, Cukid's Guinness.
(Brasse barn)
Hon var precis före mig så jag såg inte så mycket. De fick ett 1: pris och jag tror det var 170,5 poäng. Grattis!

Nästa helg är det tävling i Nora får hoppas det går lika bra då men man vet aldrig.

//Bettan

 
 
Emelie

Emelie

11 augusti 2007 16:32

STORT GRATTIS! Känns väl skönt att börja med ett första pris? Kändes "tävlingssituation" bra tyckte du, eller var du mycket nervös? Vi får hoppas det går lika bra i Nora.... Ha en bra helg!

http://esterochemelie.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

11 augusti 2007 18:58

Va kul att det gick så bra!!! Många grattisar från oss! Vilka fina poäng ni fick, härligt jobbat! Å va kul att det gick bra för brorsan åxå!
Gun Brasse o Jappie

http://www.torpie.se

 
Maria

Maria

11 augusti 2007 20:54

GRATTIS!!!!!!! Vad kul!! Missförstod ditt sms först och trodde att det var Kirra som fårr 1a pris och exa ett andra.... men löste sedan om sms:et och hajjade att det var ni som fått så fina poäng och ett första pris!!! duktiga Exo med matte!!!

http://www.goskelpie.se

 
Fia

Fia

12 augusti 2007 00:45

Grattis! Bra debut :)

http://www.vickulas.se

 
Anna o Hilton

Anna o Hilton

12 augusti 2007 10:10

Grattis!1a pris första gången,det va redigt det!ha det fint

http://www.hunddagisettusentassar.se

 
Ingen bild

Linda & Whyalla's Casey

14 augusti 2007 20:29

Grattis till jättebra poäng och lycka till vid nästa tävling!

 
Ingen bild

Marika

16 augusti 2007 09:34

Stort GRATTIS till 1:a priset och Lycka till m kommande tävlingar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards