Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare.

Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer).

Platsliggande                    8     Gnäll

Fritt följ                           6,5  Studsar, sitter sakta, pos, tränger (lite för het)

Läggande                          8     Rör sig framåt vid läggande

Ink med stå                      8     Långsamt ställande, avslut

Rutan                               6    Extra komando (tog en tur på plan innan han gjorde rätt..)

Apport                              8   Springer förbi vid gripandet

Hopp                                8,5  Extra komando (nosade innan sitt)

Fjärr                                10     (Super nöjd)

Helhetsintryck                 8


Summa                            154,5   och ett 2:a pris.


Nu på morgonen har jag varit i Katrineholm på utställning.

Vi fick en 1a och blev sedan 2a i guppen (i bruksklass)

Det blev följande kritik:

Hane på lättare sidan. Välformade välburna öron, ngt rund ljusa ögon, önska kraftigare nosparti, Bra hals, lite brant kors, tilräckliga vinklar önskar mer benstomme, rör sig bra fram kunde ha mer påsjut bak, trevligt temperament.


Nu ska jag gå och vila lite så jag orkar vara "trevlig" i kväll så jag inte somnar före åtta i kväll.....


//Bettan


Ovido - Quiz & Flashcards