Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Bettan - 2 maj 2009 10:38

Oj va härligt det är ute nu. Tränings insperationen bara spritter i kroppen. Livet är trots allt inte alltid bekymmers fritt. Var på begravning i onsdags då min mamma gick bort för några veckor sedan. Skönt att det är över. Det är alltid en hel del som ska planeras. Men nu känns det som om jag kan ta ett steg framåt.

Så nu ska vi fokusera på roliga saker... träna hund!


I fredags tränade jag lydnad med Emelie och Lena. Det var apportering på programet. Har lite att jobba på. Han apporterar bra men man skulle kunna önska ett lite bättre gripande, han är lite försiktig.


I går blev det spår i skogen. 1 km långt med 4 + slut. Det fick ligga över 2 timmar mitt på dagen så han hade det lite jobbit på slutet med fixade spåret. Bara att träna vidare på spår kondisen. Markerade alla pinnar fint.


Sedan ska jag faktikst börja prova att använda bur vid träningen. Var ju på föreläsning för Fanny Gott för ett tag sedan och hon använde bur vid träningen. Man tränar korta intensiva pass sedan vila i buren en liten stund sedan träning igen.


Ha en forsatt trevlig helg!


//Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards