Alla inlägg under januari 2008

Le

Av Bettan - 19 januari 2008 09:10

I går blev det en cykeltur. Min cykel har blivit lagad och servad( för 1500:-). Cykeln är nog minst 15 år gamal och den har aldrig blivit servad el bytt slangar på. Men nu går den fin fint....


Sedan på kvällen tittade vi på le't dance. Tycker detta program är riktigt bra. Mina favoriter är bonden och Tony.  Men nu börjar jag och oxå att gilla mat-Tina. Vi får väl se hur det går för dom. Skönt att Uffe åkte ut.....


I dag hade jag tänkt att spåra med nu blåser det som sjutton ute. Får väl ägna mig åt städning i stället. På efm ska jag och barnen till Gustavsviks äventyrsbad i Örebro. Ska bli kul.


//Bettan

Av Bettan - 18 januari 2008 10:59

I går blev det lydnadsträning i Folketorps ridhus. Så himla skönt att träna innomhus denna årstid. Nästa år måsta vi försöka att boka ett ridhus 1ggr/vecka under hela vintern för träning. Tycker jag i alla fall.....

Då kanske vi kan vara flera och då gör det inget om man inte kan alla veckor. Himla kul att vara fler oxå!!


Jag körde igenom lydnadsklass 1 och det funkade bra. NÖJD!

Det som kan vara bättre är linförigheten. Tendens till trägning då och då.


Någon som har bra tips på problemet????? (trägningen alltså)
Skriv i bloggen, TACK!!


Ha en bra helg !!!

//Bettan


Av Bettan - 17 januari 2008 09:43

De senaste dagarna har varit lunga på träningsfronten. Det är såå mörkt och tråkigt om kvällarna. Någon kväll har jag tränat kryp inne på matta.


Annars har jag skött Fias hästar i veckan. Tagit ut dom på morgonen och mockat och tagit in dom på kvällen. Fia har drabbats av ryggskott....

Det var några år (ca 15 år) sedan jag mockade och skötte 3 hästar varje dag....
Så nu får man uppleva gamla minnen.......


I kväll är det lydnadsträning i ridhuset som gäller. Då gör det inget om det skulle regna ikväll.....


//Bettan






Av Bettan - 14 januari 2008 08:05

I lördags var det dax för enduro tävling igen för Martin. Vi var i Karlskoga och där öste regnet ner. Hur tror ni att sonen såg ut efter 2 timmars körning i skogen.......
Skitig var bara förnamnet....

En skitig hund att ta reda på er ingentig mot detta.


I söndags var jag till Sickelsta ridhus och tränade agility och lite lydnad. Jag har bara kör agility på lite kul och inte brytt mig så mycket på hur han eller jag gör, vi bara kör på....
Men när man börjar fundera lite och man vill ju göra "lite" rätt. Blir frågorna bara fler och fler. Det är ju så kul men samtidigt hinner man ju inte med allt....

Brukset ligger faktiskt före på min prio-lista. Men det vore ju himla kul att oxå kunna köra lite agility.....


Jag var oxå förbi Vickulas-Fia på efm. Jag ska sköta om hennes hästar ett par dagar när hon ska åka för att para Ettra i slutet på veckan. Så nu har jag fått "instruktioner".

//Bettan

Av Bettan - 11 januari 2008 07:37

I går var Biggan, Lotta, Mona och jag till Folketorps ridhus och tränade lydnad.

Man riktigt njöt av regnet som smattrade på taket och så kunde man träna under tak.....

Vi tränade lite allt möjligt bl.a rutan för första gången. Han skötte sig bra killen, trots löpande tikar som ville uppvakta honom! Nu när han vet vad brudar kan användas till så var han inte svår flörtad....


Sedan när jag kom hem letade jag efter de 2 koner som har försvunnit spårlöst. Och kan ni tänka er att efter lite dektektivarbete så hittade jag dom!! Så här kan nu tränas rutan....

Av Bettan - 7 januari 2008 14:49

I går blev det agility träning i Skickelsta ridhus. Det var många där och tränade. Efter alla helger var nog många sugna på att komma i gång igen.


Lite fika hann vi oxå med mellan passen.


Nu när det är snö är det inte lika lätt att träna ute. Ska försöka att träna lite "innomhus moment" bl a kontaktövningar, ligg-stå (nytt), sitt-ligg och kryp.


Hade köpt 4 st koner för att jag skulle börja träna på rutan men nu hittar jag bara 2 st. Det är väl bara att köpa 2 st nya, men då kommer jag väl att hitta dom som är spårlöst borta just nu......

Av Bettan - 5 januari 2008 21:16


I morgon hade jag planerat att åka till Fagersta och tävla lydnadsklass 1.
Men nu har de varnat för dåligt väder så jag har faktiskt fegat ur...


Så viktigt är inte det. Det blir fler tillfällen.
Är faktiskt anmäld till Lydvika den 26/1.


I stället blir det agility träning i morgon i Sickelsta ridhus.


//Bettan

Av Bettan - 3 januari 2008 14:49



..... jag är såå lycklig.


Fick just SMS från Mögel-Åsa och det fanns små valpar i Terras mage!!!


I kväll ska han få en liten extra puss, Exo ponken...


Synd bara att jag inte kan utöka "min flock" med en lite kelpie valp.

Tänk er en liten brun Terra-Exo valp, vore inte dumt det!!!!


När jag fick SMS:et från Åsa var jag på jobbet och satt i fikarummet. Jag blev så lycklig. Jag bara ropade ut : Yes jag ska bli farmor!!!
Det blev helt tyst i rummet.....
Min älsta son är 15-år så de tänkte, jisses hur ska detta sluta....

Sedan fick jag lägga till att det var hunden jag pratade om. .......    *fniss fniss*


//Bettan


Ovido - Quiz & Flashcards