Alla inlägg den 17 december 2007

Av Bettan - 17 december 2007 07:52


Efter nästan 1 veckas uppehåll med träning tog vi igen lite igår....

Först på fm var jag till skogen och la ett spår. 4 pinnar + slut. Det var även varierad terräng. Skog - gärde - skog. Han skötte sig bra. En lite detalj bara. Stigarna.... Går man jämnsides med stigen (el. på stigen) och sedan in i skogen vill han gärna förtsätta på sigen lite för länge innan han fattar att spåret har gått åt ett annat håll. Tror att han behöver lite mer rutin. Ska nog träna på att passera rakt över vägar och stigar ett tag får vi se om det ger resultat.


På efm var Anton & jag till Sickelsta ridhus för att träna agility. Anton tycker att det är såå kul, även jag.
Märker stor skillnad bara efter 2 träningstillfällen. Han "fattar" bättre vad han ska göra. Det är bara slalomet som inte funkar. Nu ska Anton och jag försöka att träna lite varje dag på våra slalom pinnar hemma.

Han är så snäll och duktig Exo. Anton & jag turas om att köra Exo och han bara ställer upp, snälla killen !!!


Senare på kvällen sov han gott, killen. Nöjd och belåten!



Ovido - Quiz & Flashcards