Alla inlägg under november 2007

Av Bettan - 8 november 2007 07:53

I går blev det en snabbtur till klubben.
Det är så mörkt nu när man kommer hem från jobbet så det är svårt att träna hemma.

Jag körde linförighet, läggande & stående.
Ståendet fukade jätte bra idag. Han stannade snabbt efter komandot som annars brukar kunna vara lite segt. Kanske träningen börjar ge resultat...
Sedan blev det även hopp & apportering. Funkade oxå bra.

Han hoppar fint på kommando nu och sitter fint efter hindret.
Apporteringen var oxå bra men kan bli bättre. Tugget och omtag på apporten var mycke bättre än tidigare.


Sedan blev det oxå framförgående. Funkade kanon. Jätte nöjd.
Man får inte glömma detta moment för det är ju med i lägre oxå....


Åkte från klubben med ett leende på läpparna......

I helgen ska jag spåra. Det är min planering i alla fall.


Här kommer oxå en bild från lördagens första vallning.
Exos första möte med ett får.....

//Bettan

Av Bettan - 6 november 2007 13:18

I går blev det en cykeltur. Bra för kondisen....

Sedan körde jag några vindövningar på uppletandeföremål. Det skötte han bra.
Sedan läste jag om några uppletande övningar i Maria Hagströms bok som jag provade. Behöver bättra på återgångar (när han har hittat föremålet ska han komma omgående)i bland vill han busa lite med dom själv innan han kommer...

I kväll är det "barnkalas" som gäller. Lill killen fyller 11år idag. :)

Släkten kommer på lite kvällsmat och kaffe. 


//Bettan

Av Bettan - 5 november 2007 12:02

I lördags gjorde Exo och jag något nytt. Vi provade på vallning!!
Ville se om instinkten fanns och det gjorde den.
Sedan vad som var bra eller mindere bra är jag för okunning för att kunna ge ett utlåtande på hans arbete. Men kul var det.


I lördags blev det även ett spår som funkade kanon.
Det var blandad terräng. Först skog sedan gräsgärde och med slutet i skogen igen.

I söndags var det träning uppe i Tripphult. Mona, Biggan och Fia var oxå där. Vi gick först spår åt varandra. Sedan vallade vi en uppletande ruta.
Uppledandet gjorde mig lite förbryllad.... Han brukar vara duktig men i dag gick det inte som jag hade tänkt. Hm... ny mark....lite vind, ja, jag vet inte vad som ställde till det.
Även om han hade svårt att hitta sakerna så var han iallafall i härdig och letade i rutan självständigt och länge. (litet plus...)

Sedan tog vi spåren efter det och det gick ialla fall konan!!


//Bettan

Av Bettan - 3 november 2007 09:21

I går blev den cykeltur i rasande fart. Körde lite tempo växlingar. Tänkte det kunde vara bra för kondisen.
Sedan blev det lite uppletade på gräsmattan.
Tränar på att få till raka skick.

På kvällen var jag till Örebro och tittade på Hjalmars revy. Var faktiskt riktigt bra. Maten var i alla fall kanon.

I dag ska jag försöka att få till ett spår.

Men jag måste även hinna med att städa och handla innan kvällen för då kommer det besök!!

Ovido - Quiz & Flashcards