Alla inlägg den 12 november 2007

Av Bettan - 12 november 2007 07:45

Härliga dagar har helgen bjudit på.


I lördags åkte jag till skjutbanan och la ett spår. Korsade en stig 2 ggr, 4 pinnar + slut. Medan spåret låg så körde jag lite uppletande på ett gärde.
Det blev uppletande med skott, bra träning.
Han började bra sedan fick vi "besök" (Fia med vovvarna dök upp).
Då blev han lite splittrad. Men vi fick in alla 4:a föremål ändå.

Sedan fick Exo hälsa på Fias hundar och vi pratade lite. Sedan gick hon hem, gick på stigen jag hade korsat mitt spår.
När hon hade försvunnit släppte jag på spåret. Första övergången på stigen blev han lite nosig innan han sedan forsatte. Andra övergången gick han bara rakt över, kanon. Så kul nu när han spårar så bra.


I söndags var jag till Tripphult med Lotta & Biggan.
Då blev det spår igen som vi gick åt varandra. Bra med andra spårläggare än att alltid gå siga egna spår.

Sedan blev det uppletande medan spåren låg till sig.
Mitt mål med uppletande nu är raka skick. Funkade bra idag.

Sedan tog vi spåren funkade kanon, igen...

När det hade gått så bra för alla firade vi det med en kopp kaffe!!

Sedan avslutade vi dagen med budföring.


//Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards