Alla inlägg under september 2007

Av Bettan - 10 september 2007 10:21

I går var jag till klubben och tränade lite lydnad med Mona.
Vi körde plats ihop. Sedan körde vi lite lydnad.

En fika paus fick vi oxå till.......

Därefter blev det en promenad till skogs så de fick leka lite.


När jag sedan komm hem var min kusin hemma och hon hade med sig sin Springer spaniel. Det var jätte länge sedan de träffades men det var inga problem. De sprang och latjade och hade kul!

I kväll ska det bli lydnadsträning på klubben.


//Bettan

Av Bettan - 9 september 2007 09:08

Under veckan har jag liggat lågt med träningen.
Mest lite skogspromenader har det varit.

I går la jag ett spår på gärdet hemma. Det blåste lite så han slog lite fram och tillbaka i spåret. Annars löste han det fint.

Ska försöka att få till ett spår idag med och även lite lydnadsträning.
Ska lägga fokus nu på platsliggningen hade jag tänkt. Lägga plats ofta och i olika miljöer. Planen är att jag ska få honom att riktigt koppla av på platsen så han ligger lugnt och inte gnäller.

Vi får se om jag lyckas.....

Ha en bra dag!

//BEttan

Av Bettan - 6 september 2007 07:55

I går var vi till skogarna vid Fia. Där tränade vi sök.
Det var 1:a gången för oss och jag tycker det funkade bra.
Sök ska vi prova på fler gånger för det var kul!

Efter träningen blev det äppelpaj & kaffe hos Fia.
Smakade såå gott!!

Sedan blev det en liten cykeltur. Knapert med tid så någon promenad hann jag inte med.


Ikväll blir det träning på klubben. Känns lite som om luften har gått ur mig så inspirationen på lydnadsträningen känns lite låg.

Vi har ju kört rätt så mycket nu inför tävlingarna så om det blir en liten paus tror jag bara gör oss gott.

Sedan måste vi börja planera inför nästa mål.
- Godkännt lägre spår. (planerad start till våren)


Då får vi lägga fokus på de nya momenten, platsliggning med skott, budföring med skott och kryp.


//Bettan

Av Bettan - 3 september 2007 09:23

Nu har vi varit i Kopparberg och debuterat i appel spår.
Vi började med att åka till skogen. Jag fick startnummer 1.
Spåret gick sååå bra. Han var noga och fokuserad. Pinnarna plockade han oxå fint. Fick 10/10 poäng på spåret.

När alla hade spårat åkte vi tillbaka och gjorde platsen. Där fick vi 7/8. Lite gnäll och lite orolig.

Därefter budföring. 9/9 

Sedan drog lydnaden igång:

Linförighet                       7/7

Framförgående             8,5/7,5
Platsläggande               9,5/9

Inkallning                        9/9,5

Apportering                    7/8

Hopp                              10/10


Slutresultatet blev 276,5 och 1:a placering!
Gissa om jag är nöjd!!!
Han är för duktig min lilla choklad prins!!!!


Måste också gratta Biggan & Sofie som oxå blev uppflyttade!!!

En kul dag i Kopparberg men med mycket nervositet.


//Bettan

Av Bettan - 1 september 2007 17:15

I dag har vi varit i Örebro och tittat på agility. Vi missade Nano men vi såg Fajta i första klassen. Hon gick såå bra. (inte för att jag förstår mig på alla detaljger). Det såg så "lätt" ut.
Inte för att det är lätt. Mycket träning ligger bakom.

Anton ville prova lite på agility så vi testade lite på uppvärmnings banan.
Då märker man att det inte alls är så lätt.....
Men Anoton & Exo skötte sig bra ändå.

Sedan träffade vi en jätte sööt lite kelpie kille. Berry hette han.
Exo och han latjade med varandra och det gick jätte bra.
De bet i varandra och rullade runt. De såg såå söta ut!


Nu håller jag på och packar bilen in för morgondagen. Allt måste ju vara med. Sedan åker lite extra kläder med utifall det kommer regn.

Håll tummarna för oss imorgon.


Kram Bettan

Ovido - Quiz & Flashcards