Direktlänk till inlägg 7 juni 2007

KM

Av Bettan - 7 juni 2007 20:00

jaha, nu är i allafall debuten gjord. Även om det inte blev någon höjdare...
Platsen avstod jag, hade bestämt mig för det innan.
Här kommer poängen:
Tandvisning            8, lite för glad....
Linförighet             7, Tappar kontakt och koncentration då och då
Platsläggande          0, tränat för mycket stående, ville stå nu med....
Inkallning                9,5
Ställande                 0, Stannade bra men fortsatte sedan att gå.....
Apportering             7,5, Reste sig när han tog apporten.
Hopp                       9
Helhetsintryck         8,5
Totalt 98,5......
Så nu kan det bara bli bättre, eller vad tror ni??

Så ikväll drog jag till klubben igen och tränade lydnad. Kan ju inte ge mig med detta utan nu ska det tränas!!!
Nästa lydnadstävling är planerad till augusti så här gäller det att ligga i.



Tävlingsplanering hösten 2007 

V32     Lör     Lydnadsklass 1         Finspång
V33     Sön     Lydnadsklass 1         Nora
V35     Sön     Appellspår                Kopparberg
V36     Sön     Appellspår                Frövi
V37     Lör     Appellspår                Kumla
V39     Sön     Appellspår                Lindersberg
V40     Lör     Appelspår                Finspång
V41     Lör     Lydnadsklass 1         Hallsberg
V42     Lör     Lydnadsklass 1         Kumla
V42     Sön     Lydnadsklass 1         Örebro
V43     Sön     Lydnadsklass 1         Örebro
 
 
Gun

Gun

8 juni 2007 11:39

Ja nu var det gjort :-) Det ser ju lovande ut ju, Bra jobbat!! bara att träna vidare så sitter det sen! Ha de gött i sommarvärmen!
Gun Brasse o Jappie

http://www.torpie.se

 
Maria

Maria

8 juni 2007 14:53

Inte illa pinkat!! Bara träna vidare!

http://www.goskelpie.se

 
biggan

biggan

8 juni 2007 19:59

Hej!
Ska härma dig o lägga in bedömningen på KM:et. Hej vi hörs o ses söndag.

http://biggan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marika

14 juni 2007 13:29

Kul att du och Exo har debuterat i Lydn! Bra jobbat men lite justeringar fixar ni det! (med tanke på platsliggn, ställande och platsläggande) Ser framemot att följa era tävlingsplaner i höst!
Ha en bra sommar!
// Marika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards