Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

100-års kalas och SM

Av Bettan - 25 augusti 2008 12:55

I lördags var jag på 100-års kalas för Anders farmor. Imponerande hur pigg hon är vid denna ålder. Hörsen är det lite si och så med men, "huvudet" är det definitivt inget fel på!


Söndagen gick jag upp tidigt för att åka till Västerås med Biggan & Mona för att titta på SM:et. Framförallt vill man ju kolla kelpiesarna som var med.

Härligt att se alla "in action". Tyvärr missade vi Fia men henne ser man ju hemma lite då och då.Hon brukar ju alltid få till en fin lydnad, även denna gång måste hon ha fått till det för poängen var strålande.


SUPER GRATTIS till Johanna & Fnissa som kom på 2:a plats i sök. Såg hennes lydnad och den såg super trevlig ut.


Anna & Hilton gjorde även de en strålande insats i rapport och kom på 13:e plats.


Sedan träffade man ju lite kelpie folk oxå, kul!


Efter lite shopping åkte vi hem. Men oj va trött jag var på kvällen...

Det tar på en att heja!!


Ha det gott


//Bettan


 
 
Ingen bild

E-B o Mocca

25 augusti 2008 14:10

Tack för hälsningen i bloggen! Kul att träffas i Kumla, synd att jag har så lång väg till "Kelpiegänget" skulle gärna träffa er oftare ;-) Och du - Lycka till själv med träning o tävling! Exo är en härlig kille.

 
Jill

Jill

25 augusti 2008 16:09

Alltid lika kul att träffa dig ;)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Ingen bild

Jill

26 augusti 2008 09:23

Jag kan inte komma på Torsdag Bettan :( Gubben kan inte byta skift... Och jag har barna då :( Hoppas ni får s*it kul med många skratt :) :)

 
Johanna & Fnissa

Johanna & Fnissa

26 augusti 2008 12:48

Tack så jättemkt för grattisar och "prisutdelningspresent" på SM!

http://www.kelpies.se

 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

26 augusti 2008 21:35

Halloj! Vilken tid är det på torsdag kväll??

http://www.emelieshundtraning.se

 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

29 augusti 2008 10:06

Tack för en trevlig kväll och god mat! Verkligen jätte fin altan ni byggt.......

http://www.emelieshundtraning.se

 
Ingen bild

Jill

29 augusti 2008 12:47

Ja visst var det otur att jag inte kunde komma... Men fler tåg kommer säkert??

 
Ingen bild

lena

29 augusti 2008 15:39

Tack för en trevlig kväll i gott sällskap
Mums mat, det får vi göra om snart, blir väl min tur nästa

 
Fia

Fia

29 augusti 2008 16:25

Tack för i går, jättetrevligt och god mat!!! Önskar bara att jag hade varit lite piggare.

http://www.vickulas.se

 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

29 augusti 2008 21:24

Jo men visst, ormen var jätte kul! Blrev inte så rädd eftersom jag var förberedd, men om jag inte vetat hade jag nog flygit i taket.

http://www.emelieshundtraning.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards