Direktlänk till inlägg 10 juli 2008

Debut i 2:an avklarad....

Av Bettan - 10 juli 2008 08:24

I går hade Mona, Biggan & jag en trevlig kväll i Motala. Fint väder och trevligt arragemang.

I det stora hela är jag jätte nöjd med vår prestation i går, men lite bitter på att det bara var 4,5 p från 1:a pris........

Så här gick det:

Platsliggning                        5          Satte sig upp & gnäller

Fritt följ                               7 ½      Växlar poss, några sneda sättanden

Läggandet                          10

Inkalln m stå                        7 ½      Sent stå, (hur lätt är det att få stopp på  en kille som kommer i 250 km/tim ......)

Rutan                                  8          (super nöjd)

Apport                                8 ½       lite slagvigt

Hopp                                 10

Fjärr                                   9            DK läggandet

Helhetsintryck                    9           "samspelta, Bra gemonfört" Glad över kommentaren....


Totalt 155,5 p och ett 2:a pris.


Som sagt.... det var den där platsen...... TRÄNA MERA!!!!


Mona & Kirra fixade sitt 3:e 1:a pris 167p och kan nu titulera sig LP1!!!!!

Biggan & Nano gick det oxå jätte bra för 163p och hon fick sitt 2:a 1:a pris.

Grattis "Brudar" !!!!!!

Tack Biggan för att jag fick åka med dig hem trots mitt 2: pris, hi hi ......

 
 
Biggan

Biggan

10 juli 2008 10:02

Förstår att det är litet trist. sååååååå nära. Men å andra sidan, det var ju första 2:an så det gick ju jättebra.Grattis

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Fia

Fia

10 juli 2008 11:02

Instämmer meed Biggan! Grattis!

http://www.vickulas.se

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

10 juli 2008 11:51

Jaja, han hade väl massor att berätta, och matte hade inte lyssnat tidigare - då måste man ju passa på när hon är tyst, eller hur?!?

http://www.kennelhyzz.se

 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

10 juli 2008 16:46

Stort grattis från oss!! Attans va nära, men det går säkert bättre nästa gång. Men, förstår att du blev lite sur, trist när det är SÅ nära.

http://www.emelieshundtraning.se

 
lena

lena

10 juli 2008 20:36

Ja du är då för rolig Åsa. Grattis igen, det tar ni nästa gång eller hur.
Lycka till på Lördag. ha de

http://www.vittragim.just.nu

 
Jill

Jill

11 juli 2008 07:03

På de igen bara.... Lycka till på Lördag ;)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards