Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

Stäng av all elektrisk utrustning....

Av Bettan - 2 juli 2008 17:28

... när de inte används!!!


Det har vi lärt oss nu. Jo i måndags kom älsta sonen kom hem vid 15.30 för att byta om. Han tyckte då att det luktade lite komstigt i huset men tänkte inte få mycket på det. Sedan åkte han igen och Exo blev själv hemma. Vid 16.15 kom Anders hem från jobbet och han märkte på en gång att det luktade konstigt och bara en skort stund senare började TV;n att ryka kraftigt!!!

Ur med kontakten och ut med TV:n. Tänk om ingen hade varit hemma och det hade fått forsatt..... ja, då vet inte jag om jag har haft ett hus nu och även en hund.....

Nä fy va otäkt det var.....


Så alla: Tänk på att stänga av alla datorer, stero och TV apparater på knappen så de inte står stand by hela tiden. 

 
 
Ingen bild

lena

2 juli 2008 17:46

Jamen hua va hemskt, tur att det gick så bra, en mkt bra uppmaning, nufortiden står ju nästan allting på standby. ha de

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

3 juli 2008 21:19

Tänk om..... det är otäcka fantasier som kommer fram då.... har bott i ett gammalt hus på 90-talet som brann ner med djur o allt några år efter att jag flyttat... tänk om!!!

http://www.kennelhyzz.se

 
Ingen bild

Biggan

7 juli 2008 09:58

Tur,tur,tur att det inte blev värre.

 
Emelie & Elis

Emelie & Elis

7 juli 2008 10:41

Vad läskigt!! Det där med att ha saker på stadby brukar man ju varnas för med jämna mellanrum. Har själv råkat ut för samma sak men vara hem när tv:n började ryka sen dess aldrig några saker på stadby för min del.Vi ses i morgon!

http://www.emelieshundstraning.se

 
Fia

Fia

7 juli 2008 16:58

Husch, här ska ordnas till med vissa kablar....!!
Det blir vackert väder på torsdag.... ;-)

http://www.vickulas.se

 
Jenny Robban Gaj

Jenny Robban Gaj

8 juli 2008 08:08

För något år sen kom min som upprusande från TV-rummet i källar´n och skrek att TV:n ryker. Fort som attan ner för att dra ut sladden... allt gick bra hos oss oxå, men visst är det läskigt....

http://hem.bredband.net/enakandersson

 
Ingen bild

Jenny Robban Gaj

8 juli 2008 19:30

Jajamen visst ses vi imorr´n. Det ska bli jättespännande, det kommer ju en hel drös med kelpies. Jag kommer att sitta och räkna poäng, så några hundralappar under bordet....och Exo VINNER! Ha Ha fniss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 2 juni 2009 09:44

    Hej   Nu kan ni läsa om oss på:  www.bettanexo.se   //Bettan ...

Av Bettan - 29 maj 2009 21:50

Här hemma ligger vi i med lydnadsträning. Vi ska vara med i DM-laget så jag känner pressen.... Vi ska ju köra högre momenten, phu... Så nu tränas framåtsändande, skall och tung apport flera gånger om dagen. I morgon (lördag) ska jag följa med Martin ...

Av Bettan - 23 maj 2009 21:34

Martin (älsta sonen) har ju haft problem med knäna en längre tid. Det är i och för sig inte bra nu heller men nu vet vi vad det är för fel. Korsbanden är av i båda knäna :(  Bara 16 år och trasiga knän.... Men nu är det i alla fall på bättrings vägen...

Av Bettan - 16 maj 2009 10:16

I fredags var det lydnadstävling på klubben. Jag startade i LK2. Det blev några små missa och ett 2:a pris..... Vill så gärna få ett första pris, bara att kämpa vidare. Här är våra poäng och dommarens kommentarer (mina momentarer). Platsliggande     ...

Av Bettan - 10 maj 2009 20:39

Kan ni tänka er att man kan bli helt slut efter en dag på MH-test. När jag kom hem undrade gubben vad jag hade gjort för jag såg helt slut ut....  Man gör ju ingenting förutom att traska lite i skogen :-) I dag har Exo's älsta valpar (valpar och ...

Ovido - Quiz & Flashcards