Alla inlägg under maj 2007

Av Bettan - 14 maj 2007 07:27

Igår var jag till Tripphult och spårade med Ewa-Lena & Paula. Vi gick spår åt varandra så alla hundar fick okända spår. Det var bra för Exo. Det är säker 2-3 månader sedan Exo fick spår av någon annan av mig. Körde även uppletande. Ett föremål i varje hörn. Det skötte han bra. Även detta var det länge sedan vi gjorde. Har riktat in mig på att bara köra spår med låg näsa. Senare på kvällen blev det en promenad. Då passade vi på att träna framförgående.

Av Bettan - 12 maj 2007 20:52

Idag har jag varit i skogen med Exo och titta på när Martin har kört motorcykel. Fick filma och ta tid. Sedan blev det en cykeltur och så jar jag tränat lite framförgående hemma på gräsmattan. I morgan ska jag ut och spåra.

Av Bettan - 10 maj 2007 07:43

I går blev det lite framförgående. Med betoning på lite....Attans oxå.....
Körde några gånger hemma på gräsmattan mot en kon med boll på. Sedan ville min man att vi skulle gå till Statoil och köpa kvällstidning. Och så blev det. I kväll ska jag bort på "fest" så då blir det ingen träning. Men på fredag då jäklar ska det tränas framförgående.

Av Bettan - 9 maj 2007 07:25

Igår blev det ett ganska långt spår 3 pinnar + slut med ca 150 steg mellan varje. Låg nos även denna gång, bra. Hade gått över en stig 2ggr. Där stannade han och började lukta lite vid stigen. Men jag stod stilla och efter en lite stund forsatte han på spåret.
Men jag måste oxå erskänna att det inte blev något framförgående igår, men idag SKA det bli. Planen är att köra lite hemma på gräsmattan och sedan när jag tar promenaden ikväll. Återkommer med rapport.....
Här kommer en bild som Fia har tagit. Presentationsbilden är oxå från Fia.

Av Bettan - 8 maj 2007 07:14

Igår tog jag mig i kragen och började med framförgående, igen....
Planen är att köra minst 5ggr/v, helst lite varje dag. För nu ska det in.
Sedan tog vi en skogspromenad.
Idag ska jag med Martin till crossbanan i Blåberga. Ska passa på och lägga ett spår då.

Av Bettan - 7 maj 2007 07:35

I går blev det mycket gjort. Först var jag till Blåberga och tränade spår. Jag gick ett ganska långt spår. Det fixade han bra. Har kört gärdersspår ett tag nu så det var kul att spåra iskogen och se hur han fixade det. Han spårar med låg näsa nu mest hela tiden, bra för det har jag jobbat på. Lena var oxå med och spårade med Hilo & Gimli.
Efter spåret åkte vi hem och åt lunch sedan tillbaka till klubben för lydnadsträning. Måste skärpa mig och även träna sådant som vi inte fixar så bra...
Sedan träffade vi Fia vid klubben så vi tog en promenad med alla 4:a hundarna. Så Exo & jag har haft en toppen dag!! Tack alla för sällskapet idag!

Av Bettan - 5 maj 2007 15:24

I dag blev det ett gärdespår hemma. Har hållit på och städa hela dagen så det är bra att kunna lägga små spår runt hus knuten. Nu ska vi ut på en skogspromenad. Hoppas jag slipper se några ormar.... Sedan ska jag ta ett litet spår till på det andra gärdet hemma.

Av Bettan - 4 maj 2007 07:15

I går var jag vid klubben en liten stund och tränade lydnad. Han var duktig min lilla kille...
Vi körde linförighet, läggande under gång, stående, appotering och hopp.
Sedan provande jag hopp apport och det var inga problem. Skit kul tyckter Exo, hoppa och hämta apporten.....
Till helgen ska jag ut och spåra. Ska försöka och lägga ett litet spår hemma på gärdet redan idag. Mjuk start inför helgen....

Ovido - Quiz & Flashcards